عرضه مستقیم محصولات کارخانه ثبات ،   قیمت آجر تیغه سفال   ، قیمت بلوک سبک

مراحل دیوارچینی با بلوک سفالی

 

مراحل دیوارچینی با بلوک سفالی

 

ممکن است دیوارچینی با بلوک سفالی در نگاه اول ساده به نظر برسد؛ اما نکات مهمی وجود دارد که باید در مورد آن رعایت شود. در این مقاله مراحل دیوارچینی با بلوک سفالی را به طور کامل توضیح داده‌ایم.

H2. چگونگی دیوارچینی با بلوک سفالی

برای اینکه بتوانید یک دیوار استاندارد و مستحکم با بلوک سفالی بچینید به ابزارها و مصالح ساختمانی زیر نیاز دارید:

  • ماله
  • شمشه بنایی چوبی
  • شمشه فلزی بلند
  • تراز دستی
  • استانبولی
  • نردبان
  • بیل
  • فرغون
  • ریسمان بنایی
  • مصالحی مانند بلوک سفالی، ماسه، سیمان و آب

در مرحله اول دیوارچینی با بلوک سفالی باید نقشه دیوار را آماده کنید.

این نقشه به شما می‌گوید که باید دیوار را کجا شروع کرده و کجا تمام کنید.

تعداد بلوک‌های مورد نیاز را محاسبه کنید.

از آنجایی که این محصول از نظر ابعاد با یکدیگر متفاوت هستند باید دقیقا بدانید که از کدام نوع بلوک به چه اندازه نیاز دارید. به عنوان مثال بلوک‌های تیغه‌ای 10 سانتی‌متر ضخامت و طول و عرشی برابر با 20 سانتی‌متر دارند. دانستن ابعاد دیوار می‌تواند به شما کمک کند که تعداد بلوک مورد نیاز را محاسبه کنید.

ملات را آماده کنید.

در این مرحله باید بعد از مخلوط کردن ماسه و سیمان با نسبت 4 به 1 و اضافه کردن آب به این ترکیب، ملات تهیه کنید. غلطت ملات باید طوری باشد که از بیل یا ماله به راحتی به پایین بلغزد. بعد از یک الی دو ساعت این ملات دیگر قابل استفاده نیست. بهترین نوع سیمان برای دیوارچینی با بلوک سفالی سیمان تیپ دو است.

ردیف یا همان رج اول را بچینید.

طول دیوار را با کمی گچ خط‌کشی کرده و ابتدا و انتهای آن را با یک بلوک و ریسمان بنایی مشخص کنید. ریسمانی که به این دو بلوک بسته‌اید به شما کمک می‌کند که دیوار را کاملا تراز کنید. کمی از ملات را به ضخامت 10 سانتی‌متر روی زمین بریزد و بلوک‌های ردیف اول را روی آن بگذارید. تمام بلوک‌های ردیف اول باید مماس با ریسمانی باشد که در طول خط دیوار کشیده‌اید.

در ابتدای رج بعدی یک بلوک نیمه بگذارید.

برای اینکه بندها به صورت متقاطع در میان بلوک‌ها قرار بگیرند؛ باید یک بلوک سفالی را نصف کرده و ابتدای رج دوم را با آن آغاز کنید. سپس ریسمان بنایی را یک رج بالا بیاورید و بلوک‌ها را مماس با آن در امتداد طولی در کنار هم قرار دهید. برای اینکه بندهای افقی تمیزتر شوند می‌توانید از شمشه بنایی استفاده کنید.

کار دیوارچینی با بلوک سیمانی را تمام کنید.

برای چیدن رج‌های بالایی می‌توانید از نردبال استفاده کنید. ضمن اینکه بهتر است یک نفر پایین نردبان بیاستد و در دیوارچینی با بلوک سفالی به شما کمک کند. بعد از اتمام ردیف آخر دیوار، می‌توانید ملات اضافه را قبل از خشک شدن با یک برس نرم تمیز کنید. اگر دیوار در فضای بیرونی است و شرایط جوی نامساعد است؛ روی آن را با نایلون بپوشانید و اجازه دهید یک تا دو روز در همان حالت بماند. سپس می‌توانید عملیات زیباسازی مانند گچ‌کاری را روی آن انجام دهید.

برای دیدن قیمت روز بلوک سفالی اینجا کلیک کنید