عرضه مستقیم محصولات کارخانه ثبات ،   قیمت آجر تیغه سفال   ، قیمت بلوک سبک

ماشین مناسب برای حمل بلوک سبک چیست؟

ماشین حمل بلوک :

توضیحات: برای حمل بلوک ساختمانی می‌توان از خودروهای مختلفی استفاده کرد که برخی از آنها را در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم.

متن:

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در زمان خرید انواع بلوک‌های سبک ساختمانی مانند بلوک سفالی و بلوک سیمانی باید به آن توجه کنید؛ انتخاب خودرو مناسب برای حمل این بلوک‌ها از محل استقرار کارخانه تولیدکننده تا محل اجرای پروژه است. انتخاب صحیح خودروی حمل علاوه بر اینکه میزان ضایعات بلوک را کاهش می‌دهد بر روی هزینه جاری پروژه نیز اثرگذار است. به طور کلی خودرویی برای حمل بلوک سبک مناسب است که ایمن باشد و حداکثر بهره‌وری را در مرحله حمل داشته باشد. بلوک‌های سبک به دلیل وزن کمتر نسبت به بلوک‌های سنگین نیاز به خودروی مخصوص و بزرگی برای حمل ندارند. در ادامه انواع خودروهایی که می‌توان به کمک آنها بلوک‌های سبک را حمل کرد را معرفی کرده‌ایم.

H2. چه خودرویی برای حمل بلوک سبک مناسب است؟

برای حمل بلوک‌های سبک می‌توان از خودروهای مختلفی استفاده کرد که برخی از بهترین آنها عبارتند از:

وانت:

انواع وانت از جمله پیکان وانت بهترین و ارزان‌ترین خودرو برای حمل بلوک‌های سبک هستند. معمولا این خودروها با صندوقی بزرگ طراحی و تولید می‌شوند و همین موضوع حمل و بارگیری محصولی مانند بلوک را راحت‌تر می‌کند.

کامیون حمل:

اگر میزان بلوکی که برای پروژه نیاز دارید از ظرفیت وانت خارج است؛ برای حمل می‌توانید از کامیون‌های سبک مخصوص حمل مصالح ساختمانی استفاده کنید. بدنه این خودروها بزرگ است و قابلیت تعویض دارد. بنابراین برای حمل بارهای سنگین مانند انواع بلوک ساختمانی گزینه‌ای مناسب هستند.

جرثقیل‌های کوچک:

اگر محل احداث پروژه ساختمانی صعب‌العبور عبور است و اماکن تردد راحت خوردوهای باری وجود ندارد می‌توانید برای رساندن بلوک‌های سبک به سر ساختمان از جرثقیل‌های کوچک استفاده کنید.

تریلی:

انواع تریلی نیز گاهی برای حمل بلوک سبک کاربرد دارند. این خودروها با ظرفیت بالای بار خود و مساحت بزرگ قسمت بارگیری، این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که انواع بلوک‌ها در ابعاد مختلف را به محل احداث پروژه حمل کنید. ظرفیت این خودرو برای حمل بلوک‌های سبک، به وزن و اندازه بلوک‌ها، اندازه قسمت بارگیری و همچنین توزیع بار در تریلی بستگی دارد. معمولا اکثر تریلی‌ها توان حمل 20 تا 40 تن بار را به راحتی دارند. اما از آنجایی که بلوک محصولی با ابعاد مشخص است؛ برای محاسبه اینکه در هر تریلی چند عدد بلوک ساختمانی جا می‌شود به اطلاعات بیشتری نیاز دارید. وزن هر عدد بلوک، ابعاد قسمت بار خودرو و وزنی که تریلی می‌تواند حمل کند از جمله فاکتورهایی هستند که در تعیین تعداد بلوک‌هایی که در خودرو جا می‌شود نقش دارند. البته با وجود تمامی این موارد گاهی محدودیت‌ها و مقررات محلی که برای وزن قابل حمل برای هر خودرو وضع می‌شود می‌تواند روی ظرفیت استاندارد بار تریلی اثرگذار باشد.

فارغ از نوع خودرویی که انتخاب می‌کنید؛ توجه به میزان ایمنی بلوک‌ها و سرنشین خودروی حمل هم بسیار مهم است. استفاده از خودروی مناسب و بارگیری درست باعث می‌شود که میزان ضایعات بلوک‌های ساختمانی به شدت کمتر شود و تخلیه آنها نیز راحت‌تر باشد.

 

برای خرید سفال و بلوک سیمانی اینجا کلیک کنید