عرضه مستقیم محصولات کارخانه ثبات ،   قیمت آجر تیغه سفال   ، قیمت بلوک سبک

روش‌های سبک سازی ساختمان

آشنایی با بهترین و موثرترین روش‌های سبک‌سازی ساختمان

توضیحات: برای آشنایی با چند روش عالی که به عنوان روش‌های سبک سازی ساختمان شناخته می‌شوند ادامه این مقاله را از دست ندهید.

متن:

یکی از معضلاتی که در گذشته صنعت ساختمان با آن مواجه بود استفاده از متریالی در ساخت است که باعث افزایش وزن ساختمان و در پی آن کاهش ایمنی می‌شدند. در گذشته با توجه به اینکه اغلب ساختمان‌ها کم ارتفاع بودند؛ مهم نبود که در ساخت از چه مصالحی استفاده می‌شد.

به همین خاطر اکثر ساختمان‌های قدیمی 2 و 3 طبقه با مصالحی مانند آجر بهمن دیوارچینی می‌شدند.

اما امروزه به دلیل افزایش ارتفاع ساختمان‌ها و اوج گرفتن مرتفع‌‌سازی در کلان شهرها، استفاده از متریال و مواد اولیه‌ای که بتوانند با کاهش وزن سازه، موجب ایمنی بیشتر شوند از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. این روزها برای اینکه بتوانید در صنعت ساختمان معروف شوید و ساختمان‌های مستحکم و ایمنی بسازید باید با روش‌های سبک‌سازی ساختمان آشنا باشید. ساختمان‌های سبک به نسبت ساختمان‌هایی که وزن بالایی دارند در برابر زلزله مقاوم‌تر هستند و ایمنی بیشتری دارند. در ادامه ما را همراهی کنید تا با موثرترین روش‌های سبک‌سازی ساختمان آشنا شوید.

H2. سبک‌سازی ساختمان چیست و چرا توجه به آن تا این حد مهم است؟

به طور کلی به کاهش وزن ساختمان (سبک سازی ) و استفاده از متریال سبک‌تر در فرایند ساخت، سبک‌سازی ساختمان گفته می‌شود. رعایت این اصل موجب ایمنی بیشتر ساختمان به‌خصوص در برابر بلایای طبیعی مانند زلزله خواهد شد. با این حساب اگر می‌خواهید ساختمانی داشته باشید که در برابر تکان‌های شدید زلزله مقاوم باشد؛ باید با روش‌های سبک‌سازی ساختمان آشنا بوده و در فرآیند ساخت به این روش‎‌ها تکیه کنید.

H2. چه روش‌هایی برای سبک‌سازی ساختمان وجود دارد؟

سبک‌سازی ساختمان نه تنها می‌تواند مقاومت سازه را افزایش دهد؛ بلکه روی میزان مصرف مصالح نیز اثر مثبت می‌گذارد. توصیه می‌کنیم برای ساختمان‌های به‌خصوص مرتفع از روش‌هایی که در ادامه توضیح می‌دهیم جهت کاهش وزن سازه استفاده کنید.

H3. طراحی بهینه

استفاده از طرح‌های هوشمندی که با هدف بهینه‌سازی ساختمان کاربرد دارند می‌تواند وزن سازه را به شدت کاهش دهد. با پیروی از این طرح‌ها سازه سبک‌تر شده و از ابعاد مناسب‌تری نیز برخوردار می‌شود. بهینه‌سازی طرح ساختمان علاوه بر کاهش وزن آن، موجب کاهش مصرف مصالح نیز می‌شود.

H3. بهره‌برداری از فناوری‌های پیشرفته

امروزه در صنعت ساختمان از فناوری‌های مدرن و پیشرفته بسیاری استفاده می‌شود که هر کدام مزایایی دارند. به عنوان مثال استفاده از سیستم‌های ساخت پیش تولید، سیستم‌های ساخت از طریق چاپ سه بعدی و استفاده از روش‌های ساخت مدولار، نیاز به مصالح را کاهش، سرعت ساخت را افزایش و وزن سازه را کمتر می‌کند و می تواند در سبک سازی موثر باشد .

H3. استفاده از مصالح قابل بازیافت

مصالح ساختمانی قابل بازیافت مانند بتن بازیافتی، فولاد بازیافتی و چوب بازیافتی از آن دسته مصالحی هستند که بر اساس فناوری‌های جدید تولید شده و به عنوان یکی از بهترین روش‌های سبک‌سازی ساختمان از آنها یاد می‌شود.

H3. استفاده از مصالح سبک و جایگزین

امروزه دیگر در هیچ ساختمانی از آجرهای سنگین و تیرآهن‌های قطور استفاده نمی‌شود و مصالح سبک‌تر مانند بلوک سبک، بلوک‌های بتنی سبک، فولاد سبک و سیستم‌های عایق‌سازی مدرن جایگزین آنها شده‌اند.

 

برای خرید بلوک سیمانی سبک اینجا کلیک کنید