عرضه مستقیم محصولات کارخانه ثبات ،   قیمت آجر تیغه سفال   ، قیمت بلوک سبک

نحوه محاسبه تعداد بلوک سیمانی دیواری برای هر متر مربع دیوارچینی

نحوه محاسبه تعداد بلوک متر مربعی :

توضیحات: برای محاسبه بلوک سیمانی مورد نیاز جهت اجرای هر متر دیوارچینی یک فرمول ساده وجود داشته که بستگی به ابعاد بلوک دارد.

در ادامه به شما می‌گوییم که برای هر متر دیوارچینی دور ساختمان، فضای داخلی و دور باع چقدر بلوک نیاز دارید.

متن:

یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش هزینه ساخت پروژه‌های ساختمانی و صرفه‌جویی بیشتر، سفارش مصالح ساختمانی به همان اندازه‌ای است که نیاز دارید.

با این کار می‌توانید بدون ضایعات زیاد پروژه را به اتمام برسانید.

مصالح مورد نیاز برای دیوارچینی مانند آجر و انواع بلوک تقریبا پرمصرف‌ترین مصالحی هستند که در یک پروژه ساختمان از آنها استفاده می‌شود. از طرفی این مصالح ضایعات زیادی نیز دارند. بنابراین شما به عنوان مجری باید به دنبال راهی باشید که بتوانید به کمک آن در مصرف بلوک، آجر و دیگر مصالح این چنینی صرفه‌جویی کنید. استفاده از فرمول ساده‌ای که تعداد بلوک سیمانی مورد نیاز برای هر متر مربع دیوارچینی را مشخص می‌کند؛ بهترین راه برای کاهش هزینه‌های ساخت و ساز است. در ادامه بیشتر در مورد این فرمول و نحوه استفاده از آن توضیح داده‌ایم.

H2. معمولا به چه تعداد بلوک سیمانی برای دیوارچینی دور ساختمان نیاز داریم؟

بهترین و مناسب‌ترین بلوک برای دیوارچینی دور ساختمان بلوک‌های 40 در 20 در 15 هستند. این محصول در اکثر کارخانه بلوک‌زنی در دو مدل دوجداره و سه جداره تولید می‌شود. مدل سه جداره این مدل بلوک بیشتر برای ساختمان‌هایی که در مناطقی واقع شده‌اند که اختلاف دمای بیرون و داخل ساختمان‌ها در آنجا زیاد است مانند مناطق سردسیر و کویری طراحی شده است. در تولید این محصول عموما از پوکه معدنی در ترکیب با سیمان تیپ دو استفاده می‌شود و با توجه به ابعادش برای هر متر دیوارچینی به کمک آن به 13 عدد بلوک نیاز داریم.

H2. برای هر متر تیغه‌کشی فضاهای داخلی ساختمان چند عدد بلوک نیاز داریم؟

بلوک‌های سبکی که معمولا در دو اندازه 10 در 20 در 40 و 7 در 20 در 40 ساخته می‌شوند از نظر فنی بهترین مصالح ساختمانی برای جدا کردن فضای داخلی ساختمان و تشکیل اتاق‌ها، سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه محسوب می‌شوند. این نوع بلوک هم مانند بلوک‌های 40 در 20 در 15 به صورت دوجداره و سه جداره تولید شده و هر ۱۳ عددشان یک متر مربع دیوار بلوکی به شما می‌دهد. تنها تفاوتی که بین بلوک سیمانی 40 در 20 در 15 با بلوک‌های سبک وجود دارد وزن‌شان است. بلوک‌های سیمانی 10 حدود 4.5 کیلوگرم و بلوک‌های 7 تقریبا 4 کیلوگرم وزن دارند.

H2. اگر بخواهیم دور باغ و یا استخر را دیوار کنیم باید چند عدد بلوک بخریم؟

بلوک‌های سنگین 20 در 20 در 40 مناسب‌ترین گزینه برای چیدن دیوارهای دور باغ، استخر و دیواره‌های چاه هستند. وزن این مدل بلوک 13 کیلوگرم است و در هر خاور حدود 400 عدد از آن جای می‌شود. از آنجایی که طول و عرض این بلوک‌ها نسبت به دیگر انواع بلوک سیمانی یکسان است؛ برای ساختن هر متر مربع دیوار با استفاده از آنها نیز به 13 عدد بلوک سنگین 20 در 20 در 40 نیاز داریم.

برای بدست آوردن قیمت روز بلوک سیمانی سبک و سنگین اینجا کلیک کنید