عرضه مستقیم محصولات کارخانه ثبات ،   قیمت آجر تیغه سفال   ، قیمت بلوک سبک

مزایای بلوک سقفی سیمانی و بلوک سقفی پلی استایرن

 

بلوک سقفی سیمانی

 

بلوک سقفی سیمانی و بلوک سقفی پلی استایرن دو مدل بلوک پرکاربرد در صنعت ساختمان هستند که در این مقاله به توضیح مزایای آنها پرداخته‌ایم.

متن:

سقف مهم‌ترین قسمت هر ساختمان است و استحکام آن می‌تواند مقاومت سازه در برابر فشارهای بیرونی را تضمین کند. در ساخت این قسمت از ساختمان می‌توان از انواع بلوک که به عنوان بلوک سقفی شناخته می‌شوند استفاده کرد. در این مقاله به بررسی مزایای دو مدل پرکاربرد از بلوک سقفی یعنی بلوک سقفی سیمانی و بلوک سقفی پلی استایرن پرداخته‌ایم.

H2. مزایا بلوک سقفی سیمانی

بلوک‌های سیمانی از نظر وزن به سه دسته سبک، نیمه سبک و سنگین نقسیم می‌شوند.

این بلوک‌ها نسبت به دیگر مصالحی که در گذشته برای ساختن سقف کاربرد داشتند به‌صرفه‌تر هستند و هزینه ساخت را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهند. ضمن اینکه از استحکام و مقاومت بالایی نیز برخوردار بوده و باعث می‌شوند سقف بر اثر فشار نریزد.

یکی دیگر از مزایای بلوک‌های سقفی سیمانی، مقاومت بالای آنها در برابر حریق است.

بنابراین در ساختمان‌هایی که احتمال آتش‌سوزی بالاست؛ به جای دیگر مصالح مشابه بهتر است از بلوک سقفی سیمانی استفاده شود.

از طرفی این بلوک‌ها قابلیت جلوگیری از تبادل صدا را دارند و عایق صوتی بسیار خوبی محسوب می‌شوند.

با استفاده از بلوک سیمانی در سقف می‌توانید سرعت اجرای پروژه را افزایش داده و در بازه زمانی کوتاه‌تری عملیات عمرانی را به اتمام برسانید. ضمن اینکه با استفاده از این نوع بلوک نیازی به اجرای سقف کاذب ندارید.

H2. مزایای بلوک سقفی پلی استایرن

بلوک پلی استایرن یکی دیگر از انواع بلوک سقفی است که از نظر قابلیت و مزایا، محصولی قابل رقابت با بلوک‌های سیمانی محسوب می‌شود. مهم‌ترین و بارزترین مزیت این بلوک‌ها، خاصیت ضربه‌پذیری آنهاست.

در واقع بلوک پلی استایرن می‌تواند به خوبی ضربه‌های وارده هنگام بتن‌ریزی را جذب کرده و از آسیب‌دیدگی سقف پیشگیری کند. ضمن اینکه این بلوک‌ها در برابر آب و رطوبت نیز از مقاومت بالایی برخوردار هستند. با تکیه بر این قابلیت، رطوبت موجود در هوا نمی‌تواند فرم و ظاهر اولیه بلوک‌های پلی استایرن را تغییر دهد. یکی از مزایای مشترک این دو نوع بلوک سقفی، قدرت عایق‌بندی آنها در برابر ورود صدا به ساختمان است. این در حالی است که بلوک‌های پلی استایرن یک مزیت منحصربه‌فرد دارند و آن هم کاهش نیاز استفاده از فولاد و تیرچه در سقف است.

بلوک‌های پلی استایرن همزمان با اینکه در برابر حریق تاب‌آوری بالایی دارند؛ در میزان قاب‌بندی نیز صرفه‌جویی می‌کنند.

در واقع برای استفاده از این بلوک‌ها نیاز به قاب‌بندی خاصی ندارید و چون برش بلوک پلی استایرن راحت است؛ امکان پوشش کناره‌های سقف به کمک آن نیز وجود دارد.

اگر به دنبال مصالحی می‌گردید که ساختمان را در برابر زلزله مقاوم ساخته و از نفوذ حشرات و میکروارگانیسم‌ها نیز جلوگیری کند؛ حتما برای اجرای سقف سازه از این نوع بلوک سقفی استفاده کنید.

با استفاده از بلوک پلی استایرن عمر مفید ساختمان افزایش پیدا کرده و نیاز به اجرای سیستم تهویه مطبوع کاهش پیدا می کند. از حمل و نقل ساده در کنار صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها به عنوان دو مزیت دیگر این محصول یاد می‌شود. ضمن اینکه پلی استایرن یک ماده پلیمری سبک وزن است که استفاده از آن در سقف ساختمان می‌تواند وزن کلی سازه را به طرز چشمگیری کاهش دهد.

برای دیدن قیمت بلوک های سیمانی اینجا کلیک کنید

برای دیدن قیمت به روز فوم سقفی اینجا کلیک کنید