عرضه مستقیم محصولات کارخانه ثبات ،   قیمت آجر تیغه سفال   ، قیمت بلوک سبک

مزایای بلوک سبک چیست؟

مزایای بلوک سبک چیست؟

 

: بلوک سبک نوعی بلوک ساختمانی متخلخل با وزنی سبک است که عایق حرارتی و صوتی خوبی نیز محسوب می‌شود.

متن:

بلوک سبک را می‌توان پرکاربردترین و مدرن‌ترین مصالح ساختمانی دانست که در مرحله دیوارچینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. وزن این بلوک‌ها که بر اساس جدیدترین تکنولوژی روز دنیا تولید می‌شوند بسیار پایین است و از این رو در صنعت ساختمان آن را به عنوان جایگزین بسیار عالی برای مصالح ساختمانی سنتی مانند آجر به حساب می‌آورند. یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که روی قیمت بلوک سبک اثرگذار است؛ مواد اولیه‌ای است که در تولید آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر چقدر این مواد باکیفیت‌تر باشد؛ قیمت بلوک نیز افزایش خواهد یافت. این مصالح ساختمانی مزایای بیشماری دارد که وزن پایین فقط یکی از آنهاست. در ادامه بعد از ارائه یک تعریف کلی از  در مورد این مزایا بیشتر صحبت می‌کنیم.

H2. بلوک سبک چیست؟

بلوک پوکه ای  به نوعی از بلوک ساختمانی گفته می‌شود که با مخلوطی از سیمان، سیلیس، گچ و پودر آلومینیوم تولید می‌شود. این مواد بعد از ترکیب شدن، تحت شرایط خاص از نظر میزان فشار و دما به بلوک‌هایی با اندازه‌های مختلف درآمده و آماده عرضه به بازار می‌شوند. شرایط خاص تولید این محصول باعث شده که استفاده از آن در شرایط اقلیمی مختلف امکان‌پذیر باشد.

 H2. مهم‌ترین مزایای بلوک سبک

همانطور که در بخش ابتدایی این مقاله نیز به آن اشاره شد؛ بلوک‌های سبک مزایای بیشماری دارند. در این بخش قصد داریم کمی بیشتر این مزایا را تشریح کنیم:

وزن کم:

بلوک‌های سبک به نسبت بلوک‌های ساختمانی سنگین مانند بلوک‌‎های بتنی از وزن کمتری برخوردار هستند و همین موضوع باعث شده که بارگیری و حمل آنها ساده‌تر شود. وزن پایین باعث می‌شود که با هر خوردویی بتوان بلوک سبک را حمل کرد. این موضوع برای آن دسته از مشتریانی که روی کاهش هزینه ساخت تاکید دارند بسیار مهم است.

عایق‌بندی ساختمان:

بلوک‌های سبک عایق حرارتی و صوتی خوبی محسوب می‌شوند و استفاده از آنها برای دیوارچینی باعث می‌شود که حجم صدای وارده به ساختمان از طریق دیوارها به نسبت زمانی که از دیگر بلوک‌های ساختمانی استفاده می‌شود کاهش چشمگیری پیدا کند.

کاهش هزینه‌ها:

وزن کمتر و نیاز به خودروی کوچک‌تر برای حمل به صورت غیرمستقیم می‌تواند روی هزینه ساخت تاثیر بگذارد.

کارایی بالا در ساختمان:

استفاده از این بلوک‌ها به دلایل مختلف، بسیار ساده است و می‌توان از آنها به راحتی در هر جایی از ساختمان استفاده کرد.

حفظ منابع:

در تولید این بلوک‌ها از مواد اولیه کمتری به نسبت بلوک‌های ساختمانی سنگین استفاده می‌شود. به همین خاطر می‌توان گفت که تولید این محصول به محیط زیست آسیب کمتری وارد می‌کند و بودجه کمتری برای تهیه مواد اولیه ساختش نیاز است.

بلوک سبک به نوعی از بلوک ساختمانی با بافت متخلخل و اسفنجی گفته می‌شود که به دلیل وجود حباب‌های ریز درونش، عایق حرارتی و صوتی خوبی است. وزن کم این بلوک‌ها باعث می‌شود که هم هزینه حمل کمتر شود و هم خسارات ناشی از اتفاقات غیرمنتظره مانند زلزله به شدت کاهش پیدا کند. ضمن اینکه استفاده از این محصولات برای دیوارچینی باعث کاهش چشمگیر مدت زمان اتمام پروژه می‌شود و با صرفه‌جویی در هزینه حمل، هزینه کلی پروژه را نیز کاهش خواهد داد. این موارد تنها خلاصه‌ای از آنچه که به عنوان مزایای بلوک سبک به حساب می‌آیند هستند.

برای دیدن قیمت روز بلوک سیمانی اینجا کلیک کنید

برای دیدن قیمت روز سفال تهران اینجا کلیک کنید