عرضه مستقیم محصولات کارخانه ثبات ،   قیمت آجر تیغه سفال   ، قیمت بلوک سبک

عوامل موثر بر روی انتخاب مصالح ساختمانی

توضیحات: چند عامل مهم و حیاتی وجود دارد که در زمان انتخاب مصالح ساختمانی باید به آنها توجه کنید. این عوامل را در ادامه این پست تشریح کرده‌ایم.

متن:

برای ساخت سازه‌ای مستحکم، با دوام و زیبا استفاده از مصالح ساختمانی سالم و با کیفیت در درجه اول اهمیت قرار دارد. این انتخاب حتی می‌تواند تا حد زیادی روی هزینه ساخت پروژه و در مراحل بعدی تعمیر و نگهداری از ساختمان نیز تأثیر بگذارد. بنابراین انتخاب مواد باید با دقت انجام شود. برای ساخت هر قسمت از یک سازه، طیف گسترده‌ای از مصالح ساختمانی در بازار وجود دارد. به عنوان مثال برای دیوارکشی شما می‌توانید هم از آجر و هم از مصالح جدیدتر مانند بلوک سیمانی و بلوک سفالی استفاده کنید. اما در کل برای انتخاب مصالح باید چندین فاکتور مهم در نظر گرفته شود. استحکام، دوام، دسترسی راحت، قیمت، هزینه حمل و نقل و میزان فضای مورد نیاز برای انبار کردن برخی از عوامل ضروری هستند که باید برای انتخاب مصالح در نظر بگیرید. در ادامه کمی بیشتر در مورد این عوامل توضیح داده‌ایم.

H2. استحکام

استحکام و مقاومت مهم‌ترین پارامتر در انتخاب مصالح ساختمانی است. این عامل نشان‌دهنده توانایی مواد در مقاومت در برابر تنش‌هایی مانند فشار، کشش و برش است.

H2. دوام و ماندگاری

دوام مصالح برای ساخت سازه‌ای با طول عمر زیاد و هزینه تعمیر و نگهداری کم از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین ممکن است برخی از مصالح در کل قیمت بالاتری نسبت به نمونه‌های مشابه خود داشته باشند؛ اما به دلیل اینکه بعدها هزینه‌های نگهداری ساختمان را پایین می‌آورند هزینه‌ای که برای خریدشان پرداخت کرده‌اید جبران می‌شود.

H2. قیمت

قیمت یکی از اصلی‌ترین عواملی است که سازندگان بر اساس آن تصمیم می‌گیرند که چه مصالحی را برای اجرای پروژه خود استفاده کنند. ضمن اینکه قیمت مصالح ساختمانی بخش بزرگی از هزینه‌های پروژه را شامل می‌شود. به همین دلیل است که این فاکتور نقش مهمی را در تصمیم‌گیری ایفا می‌کند. با انتخاب مصالح باکیفیت و ارزان قیمت شما می‌توانید کل هزینه پروژه را کنترل کنید.

H2. در دسترس بودن

در دسترس بودن مصالح و در واقع دسترسی راحت هم روی هزینه حمل تاثیرگذار است و هم مدت زمان اتمام پروژه را کاهش می‌دهد. اگر مصالحی که انتخاب کرده‌اید باید از مکانی برای شما ارسال شود که از محل احداث پروژه دور است؛ طبیعتا هزینه حمل و نقل آن بالا خواهد بود. ضمن اینکه در این شرایط اگر از قبل سفارش داده نشود؛ حتی می‌تواند کار را به تاخیر بیندازد. اما اگر از مصالحی استفاده کنید که کارخانه تولیدکننده آن نزدیک به محل احداث پروژه باشد؛ هزینه حمل و نقل کمتر شده و پروژه به دلیل تاخیر در ارسال مصالح نمی‌خوابد.

H2. حمل و نقل و انبار

جابجایی و انبار کردن عامل دیگری است که باید در زمان خرید مصالح ساختمانی در نظر گرفته شود؛ زیرا این فاکتور روی زمان اتمام پروژه، تعداد نیروی کار مورد نیاز، میزان تجهیزات برای جابجایی و هزینه کلی ساخت تاثیر می‌گذارد.

به غیر از این عوامل، باید به فاکتورهای دیگری مانند اقلیم منطقه جغرافیایی که ساختمان در آنجا واقع شده، مهارت‌های مورد نیاز برای استفاده از مصالح، پایداری مواد، قابلیت بازیافت مصالح، نوع کاربری ساختمان، ظاهر و زیبایی، میزان نیاز به نگهداری، مشخصات فنی و ضمانت نیز هنگام خرید هر ماده اولیه‌ای که قرار است در ساختمان استفاده شود توجه کنید.

برای خرید مصالح ساختمانی برای تیغه کشی اینجا کلیک کنید