عرضه مستقیم محصولات کارخانه ثبات ،   قیمت آجر تیغه سفال   ، قیمت بلوک سبک

آشنایی با موارد استفاده از بلوک های سیمانی

آشنایی با بلوک های سیمانی در صنعت :

توضیحات: بلوک های سیمانی کاربردهای مختلفی در صنعت ساختمان و دیگر صنایع مهم دارد.

حتی از این مصالح می‌توان به جای چوب و فلز در ساخت مبلمان شهری نیز استفاده کرد.

در این مقاله بیشتر در مورد کاربردهای مهم بلوک سیمانی صحبت می‌کنیم.

متن:

بلوک سیمانی که به آن بلوک ساختمانی نیز گفته می‌شود؛ قابلیت تولید در انواع و اندازه‌های مختلف را دارد.

گرچه مدل‌های مختلف این محصول بیشتر در صعت ساختمان و برای دیوارچینی به کار برده می‌شود؛

اما کاربردهای دیگری نیز دارد که در این مقاله به توضیح آنها پرداخته‌ایم. اما قبل از شروع مبحث اصلی، کمی در مورد مزایای این مدل بلوک ساختمانی صحبت می‌کنیم.

H2. بلوک سیمانی چه مزایایی دارد؟

کاهش ضخامت دیوارها: به دلیل اینکه برخی از مدل‌های بلوک سیمانی باریک‌تر از آجر هستند؛ با کاهش ضخامت دیوار، فضای داخلی ساختمان را افزایش می‌دهند.

استحکام بیشتر: ساختمان‌هایی که با این بلوک‌های سیمانی برپا می‌شوند به دلیل قوی‌تر بودن این مصالح ساختمانی، نسبت به ساختمان‌های معمولی هم سریع‌تر ساخته می‌شوند و هم مستحکم‌تر هستند.

عایق‌بندی ساختمان: بلوک‌های سیمانی عایق حرارتی بهتری نسبت به آجر محسوب می‌شوند. علاوه بر این سیمان می‌تواند به طور موثرتری صدا را جذب کرده و از فضای داخلی در برابر آلودگی صوتی محافظت کند. ضمن اینکه استفاده از بلوک‌های سیمانی، راه‌حل پیشگیرانه بهتری در برابر مقابله با آتش هستند.

کاهش هزینه پروژه: از آنجایی که بلوک‌های سیمانی بر خلاف آجرهای معمولی، اندازه ثابتی دارند و به روش مدرن‌تر و دقیق‌تری تولید می‌شوند؛ نیاز به گچ‌کاری کمتری برای یکدست شدن دیوار دارند و این ویژگی عالی، آنها را در مقایسه با آجر و دیگر مصالح قدیمی، به انتخاب مقرون‌به‌صرفه‌تری برای دیوارچینی تبدیل می‌کند. ضمن اینکه گرچه با این انتخاب میزان ملات کمتری برای دیوارچینی مصرف می‌شود؛ اما استحکام کلی سازه افزایش پیدا می‌کند.

H2. موارد استفاده از بلوک‌های سیمانی چیست؟

از این بلوک‌های مستحکم می‌توانید برای موارد زیر استفاده کنید:

  • بلوک‌های سیمانی یک گزینه عالی برای چیدن دیوارهای پارتیشنی در ساختمان هستند؛ زیرا هم سریع نصب می‌شوند و هم دیوار چیدن با آنها کار آسان‌تری است ضمن اینکه گنجاندن آرماتورهای فولادی داخل آنها به استحکام سازه می‌افزاید.
  • ساخت دیوارهای باربر خارجی و داخلی، دیوارهای پانلی و دیوارهای جداکننده بخش‌های داخلی و مختلف ساختمان از یکدیگر نیز از کاربردهای رایج بلوک‌های سیمانی توخالی هستند.
  • گرچه این بلوک‌های مقاوم برای ساخت دودکش و شومینه نیز مناسب هستند؛ اما برای برپایی دیوارهای بدون بار و دیوارهایی که دور زمین‌‎های کشاورزی و باغات کشیده می‌شوند نیز مصالح خوبی به حساب می‌آیند.
  • کاربرد این بلوک‌ها به حدی زیاد است که از آنها حتی می‌توان برای ساخت پروژه‌های محوطه‌سازی نیز استفاده کرد. به عنوان مثال امروزه بسیاری از مبلمان شهری داخل پارک‌ها و پاسیوهای موجود در فضاهای باز را با استفاده از این بلوک‌ها می‌سازند. محل نشستن تماشاچیان در سالن‌های تئاتر رو باز و برخی از گلدان‌های داخل پارک‌ها را نیز می‌توان با بلوک سیمانی ساخت.
  • از آنجایی که سیمان ماده ضد رطوبت بسیار خوبی محسوب می‌شود؛ گاهی مهندسان سایر صنایع نیز برای ساخت سطل‌هایی که مخصوص نگهداری از برخی مواد حساس به رطوبت هستند از بلوک‌های سیمانی استفاده می‌کنند.

برای دیدن قیمت به روز بلوک های سیمانی اینجا کلیک کنید