عرضه مستقیم محصولات کارخانه ثبات ،   قیمت آجر تیغه سفال   ، قیمت بلوک سبک

آشنایی با انواع بلوک سیمانی

توضیحات: در این مقاله انواع بلوک سیمانی را تشریح کرده و اصلی‌ترین تفاوت‌هایی که بین آنها وجود دارد را توضیح داده‌ایم.

متن:

بلوک به قطعاتی بزرگ‌تر از آجر و ساخته شده از بتن گفته می‌شود که معمولا در دیوارچینی کاربرد دارد.

ملاتی که با آن بلوک سیمانی را تولید می‌کنند از عیار پایین سیمان به دست می‌آید.

این بلوک‌ها حاصل اختلاط انواع سیمان با آب، شن ریز دانه، ماسه و انواع سبکدانه‌ها هستند و گاهی نیز به این ترکیب مواد افزودنی اضافه می‌شود. استحکام بالا در کنار مقاومت عالی در برابر هوا از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول هستند.

بلوک سیمانی از نظر ظاهری نیز بسیار زیباتر از آجر است. این محصول بسته به کارایی خود در انواع مختلفی تولید می‌شود که در ادامه به معرفی آنها پرداخته‌ایم.

H2. انواع بلوک سیمانی

بلوک‌های ساختمانی را با استفاده از معیارهای مختلف می‌توان به دسته‌های متنوعی تقسیم کرد. یکی از این معیار‌ها جرم محصول است. بر این اساس می‌توان بلوک‌های ساختمانی را به سه دسته سنگین، نیمه سنگین و سبک تقسیم کرد.

H3. بلوک سیمانی سنگین

به نوعی از بلوک ساختمانی که چگالی آن بالاتر از 2000 کیلوگرم بر متر مکعب است بلوک سنگین گفته می‌شود. رو بدنه این بلوک‌ها سوراخ‌هایی وجود دارد که هنگام نصب با شن و ماسه پر می‌شوند. اضافه کردن این مواد حین نصب باعث می‌شود که وزن بلوک سنگین بیشتر از سایر بلوک‌ها شود. علاوه بر این بلوک‌های سنگین از نظر ابعادی نیز بزرگ‌تر از دو نوع بلوک دیگر هستند و از ضخامت بیشتری نیز برخوردار می‌باشند. اگر به دنبال بلوکی مقاوم هستید حتما بلوک سنگین را انتخاب کنید؛ چرا که هر چقدر وزن بلوک بیشتر باشد مقاومت و تحمل فشارش نیز بیشتر می‌شود.

H3. بلوک نیمه‌ سبک

برخی از کارشناسان حوزه ساختمان، بلوک نیمه سبک را در دسته بلوک‌های سبک جای می‌دهند؛ این در حالی است که این محصول با توجه به ویژگی‌های خود و تعریفی که در مورد بلوک‌های سبک وجود دارد در یک دسته جداگانه از بلوک‌های ساختمانی که چگالی‌شان بین 1700 تا 2000 کیلوگرم بر متر مکعب است جای می‌گیرد.

H3. بلوک سبک

نام دیگر این محصول بلوک پوکه‌ای است که از ریزدانه‌ پوکه‌ معدنی و صنعتی ساخته می‌شود. داخل این مواد در حین تولید به واسطه‌ واکنش‌‌های شیمیایی، حباب‌‌هایی تشکیل می‌شود که باعث کاهش وزن بلوک می‌شوند. همانطور که تا کنون متوجه شده‌اید چگالی این محصول نسبت به دو نوع بلوک دیگر کمتر است. به طور کلی بلوک‌های سبک 1700 کیلوگرم بر متر مکعب چگالی دارند. وزن پایین این بلوک‌ها در کنار مقاومت قابل قبول‌شان باعث شده که بیشتر در ساخت سقف تیرچه بلوک از آنها استفاده شود. بلوک سبک اتوکلاو شده AAC  سیپورکس بهترین بلوک ساختمانی سبک است.

H2. انواع بلوک سبک کدامند؟

انواع بلوک‌‌های سبک عبارتند از:

  • بلوک‌های سیمانی سبک رده 1 که چگالی آنها حدود ۵۰۰ الی ۷۰۰ کیلوگرم بر مترمکعب است.
  • بلوک‌های سیمانی سبک رده 2 که چگالی آنها حدود ۷۰۰ الی ۱۰۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب است.
  • بلوک‌های سیمانی رده 3 که چگالی آنها حدود ۱۰۰۰ الی ۱۷۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب است.
  • بلوک‌های سیمانی رده 4 یا بلوک‌‌های نیمه سبک که چگالی آنها حدود 1700 الی ۲۰۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب است.

 

برای دیدن قیمت روز بلوک سیمانی اینجا کلیک کنید